Zdraví

Jídlem ke zdraví


Radou Äíslo jedna pro zdravý způsob stravování je, že jedinÄ› pÅ™iměřené množství jídla může tÄ›lo udržet po celý den v dobré kondici. A zdravou snídaní je nutné zaÄít. Je totiž nezbytná pro doplnÄ›ní nejen tekutin, ale i potÅ™ebné zásoby energie. Nastartovat nový den lze potravou bohatou na polysacharidy. Které obsahuje jak celozrnný chléb, obilná kaÅ¡e Äi müsli.  Které doplní jogurt, mléko Äi ovoce a zelenina. MénÄ› vhodné jsou potraviny s vysokým obsahem tuků a cukrů. Které obsahují buchty, croissanty a rohlíky, doplnÄ›né salámy, paÅ¡tikami Äi tuÄnými sýry. Bylinné Äaje, ovocné a zeleninové šťávy potÅ™ebnÄ› zavodní tÄ›lo do nového dne.

Zdravá svaÄina

Zdravou svaÄinou lze v případÄ›, že ráno nebyl Äas se důkladnÄ› nasnídat, doplnit potÅ™ebné kalorie. NízkotuÄný tvaroh, vegetariánské pomazánky, ovoce, oříšky doplnÄ›né dostatkem tekutin poslouží dodat energii do obÄ›da. Který musí rovněž obsahovat snadno stravitelná jídla, která zamezí nechtÄ›nému odpolednímu útlumu. Základem zdravého obÄ›du jsou zeleninové Äi luÅ¡tÄ›ninové polévky, které dodají tÄ›lu kromÄ› potÅ™ebných látek i dostateÄné množství tekutin. Libové maso, duÅ¡ené ryby doplnÄ›né zeleninovým salátem Äi rýžový nákyp s ovocem jsou urÄitÄ› lepší volbou než tuÄné omáÄky, knedlíky Äi smažená jídla a hranolky.

Zdravá veÄeÅ™e

U veÄeÅ™e je důležité, aby byla pÅ™ipravena v malých porcích a v dobÄ›, aby tÄ›lo mÄ›lo dostatek Äasu pro její trávení než je uloženo do postele. Pokud dojde k nevhodné kombinaci potravin, může být jimi zhorÅ¡ena i kvalita spánku. Protože maso se tráví až osm hodin a i opeÄené brambory taky až Å¡est hodin. Dobrou volbou na zdravou veÄeÅ™i jsou sladkovodní ryby, stejnÄ› jako libové maso pÅ™ipravené na grilu, uvaÅ™ená Äi v troubÄ› opeÄená zelenina, celozrnné peÄivo s nízkotuÄnou pomazánkou, kaÅ¡e z chia semínek. U tÄ›chto potravin je doba trávení dvÄ› až tÅ™i hodiny. Výhodou tohoto každodenního způsobu stravování je nejen to, že se bÄ›hem celého dne cítí ÄlovÄ›k dobÅ™e, ale i preventivnÄ› udržuje ve zdraví.